انگیزه کارکنان در پروژه های مدیریتی
 
دنياي مقالات ورزشي

هدف از این مقاله به بحث در مورد نظریه انگیزه و بررسی استفاده از نظریه های انگیزش در مدیریت پروژه است. تفاوت های زیادی بین مدیریت پروژه پیشرفته و مدیریت سنتی وجود دارد، اما هنگامی که صحبت ازایجاد انگیزه در کارکنان  به وجود می آید، همان تئوری های انگیزش در مدیریت سنتی استفاده می شود می تواند برای انگیزه دادن به کارکنان پروژه  که در حال کارکردن هستند استفاده شود. در حال حاضر، نظریه انگیزه تبدیل به یک اصل مرکزی نظریه مدیریت شده است، به طوری که استفاده موثر از نظریه انگیزه تأثیر قابل توجهی بر تعهد و عملکرد کارکنان و به عنوان یک نتیجه، موفقیت کلی یک شرکت به شمار می ورد. یکی دیگر از هدف از این مقاله اینست که به شرح آنچه که در مورد ایجاد انگیزه در کارکنان در مدیریت پروژه شناخته می شود و برای شناسایی  ارتباط انگیزه پرسنل با مدیریت.

مقدمه
رقابت بین سازمان ها در حال بیشتر و شدید تر شدن است، نیاز سازمان ها به کار موثر در حال حاضر در حالی که نوآوری به طور تاثیر گذاربرای آینده است. مدیران و رهبران در درون این سازمان ها نه تنها در موفقیت در بازار و سودآوری هر پروژه تمرکز می کنند، بلکه افزایش خود را ادامه رقابت جهانی نیزا فزایش می دهند.. بنابراین، مدیران و رهبران نیاز به ایجاد انگیزه در کارکنان خود را به منظور سودآور و موفق بیشتر می باشند. بنابراین این مقاله برخی از نظریه های محبوبیت  انگیزش و معرفی و بررسی کاربرد آنها درمدیریت پروژه را موردبررسی قرار می دهد.

ادبیات پیشینه:
بررسی مختصری از ادبیات در مطالعات سلسله مراتب نیازهای مازلو، در تئوری دو عاملی هرزبرگ، مک گرگور نظریه ی
X و نظریه Y نظریه های انگیزش انجام شد.بررسی ادبیات با تمرکز بر استفاده از این نظریه ها انجام شد. فرایند تصمیم گیری، ارائه شغل به چالش کشیدن و پاداش برای کارکنان، و ایجاد روابط هماهنگ گروه (مک گرگور، 1960).

در سال 1943، آبراهام مزلو روانشناس به چاپ یک مقاله با عنوان نظریه انگیزش انسان، و بعد از مازلو در نظریه خود را از انگیزه انسان در یک کتاب 1943 گسترش یافت، به سوی یک روانشناسی بودن. در این مقاله 1943، مازلو نیاز به چارچوب مبتنی بر انگیزه های انسانی، که بر اساس تجربیات بالینی خود را با بیماران انسانی بود فرموله شده است.

(پترسون، 2007، به منظور کاربرد تئوری های انگیزش در مدیریت پروژه، مدیران باید درک کنند که تفاوت بین انگیزش و انگیزه تیم پروژه سازمانی وجود دارد.

روش ها:

1-    مدیران پروژه ها همراه با زمینه های منحصر به فرد، فرهنگ ها، و تجارب شخصی هر یک از اعضای تیم به طیف گسترده ای از شخصیت ها، سطوح مختلف از تجربه و تخصص، و محدوده ارشد موضعی قرار داده شد را به دقت بسنجد.

2-    یکی از بزرگترین چالش ها به یک مدیر پروژه، توانایی درک می خواهد اعضای تیم و نیاز به منظور ایجاد انگیزه در آنها می باشد. لوئیس (2003) اشاره کرد که یک مدیر پروژه، نیاز به درک خواسته های فردی هر یک از اعضای تیم است. برای رسیدن به یک محیط پروژه که در آن اکثریت اعضای درگیر در مورد این پروژه با انگیزه، مدیران پروژه باید به نیازها و خواسته های اعضای تیم حساس است.

3-    مدیر پروژه نیز باید به طور فعال به تعامل با اعضای تیم در در طول مراحل مختلف پروژه  همکاری داشته باشد.

4-    ارتباط روشن در ابتدای پروژه به نظر می رسد به عنوان یک کلید در توسعه انگیزه بالا در طول کل این پروژه انجام شده است. به منظور به دست آوردن حمایت از مدیریت ارشد، ایجاد شرایط دامنه روشن با مشتری و حامی و شامل اعضای تیم، در اسرع وقت.

            نتیجه گیری
در اقتصاد امروز، منابع انسانی در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم در مزیت رقابتی را تجربه توسط سازمان های موفق است. اگر چه یک روش فوق العاده برای ایجاد انگیزه در مردم وجود ندارد، قابل درک است که افراد می توانند انگیزه اگر مکانیزم های تشویقی مناسب استفاده می شود
. مدیران پروژه نیز باید در برقراری ارتباط موثر با اعضای پروژه تمرکز می کنند، به خصوص در اوایل پروژه، به منظور جلوگیری از مشکلات که انگیزه پایین در تیم پروژه است. علاوه بر این، مدیران پروژه باید بدانند که چه نوع از یک محیط زیستی موثر در ایجاد انگیزه در اعضای پروژه موثرمی شود و قادر به حمایت از چنین محیطی چه شرایطی دارد.

توصیه هایی برای تحقیقات آینده
با توجه به نیاز برای تحقیق بیشتر، سه نقطه باید در نظر گرفته شود: (1) چه انگیزه رفتار انسان، (2) هدایت چنین رفتاری، و (3) این رفتار چگونه حفظ می شود و یا پایدار. هر یک از این سه سؤال نشان دهنده یک جزء مهم در درک ما از رفتار انسان در عمل است.

علاوه بر این، محققان مدیریت پروژه نیاز به بررسی است بهترین تکنیک های انگیزشی کار بر روی فرهنگ های مختلف سازمانی، زمینه های حرفه ای اعضای تیم، و همچنین موقعیت های مختلف از کارگران و کارمندان را باید مطلع باشند. در نهایت، محققان مدیریت پروژه نیاز به بررسی عوامل که با موفقیت یاانگیزه تیم های مدیریتی می باشد آشنائی کامل داشته باشند.  

یکی دیگر از توصیه خاص است که محققان مدیریت پروژه با مطالعه آن استفاده از مکانیزم های تشویقی  و  شریک کردن کارکنان  را در  بازارهای سهام بورس و.............. می داند..

در نهایت، تحقیق در ایجاد انگیزه در کارکنان و تیم های پروژه که در کشورهای دیگر از آمریکا انجام شده است، به طوری که تفاوت های فرهنگی در رفتار کارکنان را می توان بهتر درک کرد. به عنوان مثال،  عوامل انگیزشی کارکنان آمریکایی ممکن است  باکارمندان چینی متفاوت باشد.

 

 




نظرات شما عزیزان:

مير سعيد فرج پور
ساعت14:48---27 فروردين 1391


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 18:16
sport

درباره وبلاگ


فیلسوف باید از ایمان به زبان فراتر رود زیرا مفاهیم در چارچوب زبان اسیر می شوند و نمی توان آنها را کاملا با زبان بیان کرد.(فریدریش ویلهلم نیچه )
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 790
بازدید کل : 212920
تعداد مطالب : 147
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1