پارکور چیست؟
 
دنياي مقالات ورزشي

پارکور شامل دویدن, پریدن , جهش و صعود کردن می باشد. به طوری که هدف نهایی این است که این حرکات در روان ترین حالت انجام شود. برای افراد ناآشنا با پارکور بهترین تصویر قابل رسم این است که کاری که ما انجام می دهیم تقریبا شبیه ماتریکس یا اسپایدرمن بدون نیاز به جلوه های ویژه می باشد.چیزی که شما در پیش رو دارید یک نظم و آمودگی عمیق می باشد. در ابتدا شما خودتان را در حال تمرین تعداد زیادی حرکت تنها می یابیدولی وقتی که ماهرتر شدید ٫متوجه می شوید که به صورت خود به خود حرکات را با هدف تبدیل شدن به یک حرکت روان و بدون  اساس پارکور :

اساس پارکور می تواند مربوط به کونگ فو یا هنر های رزمی باشد. قانون ٫ نیاز و ماهیت پارکور می باشد. قانون داشتن پارکور نیاز است ولی ضروری نیست. همه می توانند یک پرش بلند انجام دهند٫ تفاوت آن در فرود آمدن است. بعضی به خاطر فرود نا مناسب آسیب می بینند در حالی که دیگران حتی کوچکترین ضربه ای احساس نمی کنند به دلیل این که آن ها برای نرم بودن این حرکت تمرین کرده اند.این جاست که ابعاد پارکور مطرح می شود : بعد تکنیک ( کار کردن روی کیفیت حرکت و افزایش قدرت درک شرایط ) و بعد احساس ( احساس روان بودن ). این مهم است پارکور را مجموعه ای از این دو بهد به صورت کاملا مرتبط با یکدیگر بدانیم. امروزه افرادی ( مانند اسکیت بازها ) از محافظ و گارد استفاده می کنند ولی ما دوست نداریم از گارد استفاده کنیم یا بر روی تشک بپربم زیرا این کار ریسک و خطر را از ما می گیرد در حالی که ما به آن نیاز داریم تا به جلو برویم و بر موانع پیروز شویم . باید زمین خوردن را بپذیرید٫زخمی شوید و آسیب ببینید ( ولی نه آسیب جدی!). این برای یادگیری و پیشرفت مهم است و ما را قوی تر می کند.در ابتدا دیوید بل و دوستانش به بازی های بچه گانه ای می پرداختند. دیوید بل و سباستین فوکنز تصمیم به توسعه دادن این بازی ها و تبدیل آن ها به یک هنر ٫یک فلسفه٫گرفتند و سپس یک گروه تشکیل شد. پدر دیوید٫ریموند بل٫ که یک سرباز جنگ ویتنام و آتش نشان بود الهام بخش دیوید و سباستین بود.اوتوانست دیوید و سباستین را نسبت به محیط اطراف خود بیدار کند و آن ها را نسبت به تمام جزییات مشتاق کند. او در دوران زندگیش یک تجسم عینی از " قوی بودن برای کمک کردن" بود.پارکور از ورزشهای گوناگون که به طور کلی ورزش های شهری مانند اسکیت برد و ... و هنرهای رزمی و البته آموزش های پدر دیوید متولد شد. این تمام چیزهایی است که موثر بودند و باعث شدند که پارکور درلیزس جایی که نیمه شهری و نیمه طبیعی است متولد شود. پارکور در حال حاضر از یک بازی بچگانه به یک هنر تبدیل شده است ٫هنر زندگی کردن ٫هنر حرکت کردن. این درست نیست فکر کنید با بزرگتر شدن باید این ورزش را کنار بگذارید. در این زمینه بروس لی می گوید " بازی کنید ولی جدی تر" ما می توانیم در مورد هنر پریدن٫ هنر گذر از موانع ٫ هنر تغییر مکان صحبت کنیم اما تعریف آن اهمیتی ندارد. سباستین نام دیگری به جز پارکور برای این ورزش پیشنهاد نمی کند. این نقش دیگران است که بگویند این یک هنر است یا نه. به هر حال ما هنوز راه درازی تا رسیدن به هدف نهایی پیش رو داریم. امروز سباستین پارکور را به تعدادی از افراد به نام انتقال داده تا باعث گسترش این ورزش شود. سباستین همان قدر از آنان آموخته که آن ها از سباستین آموخته اند. ما به قابلیت ها و افکار یکدیگر نیاز داریم تا این ورزش را توسعه دهیم. هر کس با انگیزه خودش وارد این ورزش می شود ٫به همین سادگی. تنها دلیل وارد شدن به این ورزش عشق به این هنر می باشد. "روزی که همه چیز مسطح باشد ٫ما خواهیم مرد " یک مانع ٫در حالت معمولی ما را از ادامه حرکت باز خواهد داشت ٫ ما را فلج می کند ! ولی در پارکور هر چیزی که به عنوان مهنع دیده می شود ٫ وسیله ایست برای حرکت کردن و به جلو رفتن. اساس پارکور :
اساس پارکور می تواند مربوط به کونگ فو یا هنر های رزمی باشد. قانون ٫ نیاز و ماهیت پارکور می باشد. قانون داشتن پارکور نیاز است ولی ضروری نیست. همه می توانند یک پرش بلند انجام دهند٫ تفاوت آن در فرود آمدن است. بعضی به خاطر فرود نا مناسب آسیب می بینند در حالی که دیگران حتی کوچکترین ضربه ای احساس نمی کنند به دلیل این که آن ها برای نرم بودن این حرکت تمرین کرده اند.این جاست که ابعاد پارکور مطرح می شود : بعد تکنیک ( کار کردن روی کیفیت حرکت و افزایش قدرت درک شرایط ) و بعد احساس ( احساس روان بودن ). این مهم است پارکور را مجموعه ای از این دو بهد به صورت کاملا مرتبط با یکدیگر بدانیم. امروزه افرادی ( مانند اسکیت بازها ) از محافظ و گارد استفاده می کنند ولی ما دوست نداریم از گارد استفاده کنیم یا بر روی تشک بپربم زیرا این کار ریسک و خطر را از ما می گیرد در حالی که ما به آن نیاز داریم تا به جلو برویم و بر موانع پیروز شویم . باید زمین خوردن را بپذیرید٫زخمی شوید و آسیب ببینید ( ولی نه آسیب جدی!). این برای یادگیری و پیشرفت مهم است و ما را قوی تر می کند.
چگونه وارد پارکور شویم؟
زیبایی پارکور در این است که هر کسی می تواند وارد آن شده و پیشرفت کند. فقط اراده مهم است. هیچ قانونی برای پیروی وجود ندارد ولی قویا تاکید می کنیم که پایه ها و اساس ها بسیار توجه کنید. در پایان دارا بودن فیزیک مناسب پیشرفت شما را آسان تر می کند زیرا شما بنیان محکم برای ساختن روی آن دارید.



 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 14:52
sport

درباره وبلاگ


فیلسوف باید از ایمان به زبان فراتر رود زیرا مفاهیم در چارچوب زبان اسیر می شوند و نمی توان آنها را کاملا با زبان بیان کرد.(فریدریش ویلهلم نیچه )
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 785
بازدید کل : 212915
تعداد مطالب : 147
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1